Λύση για το κυκλοφοριακό και στον Κηφισό και σε οποιαδήποτε πόλη δεν υπάρχει. Η κυκλοφορία πάντοτε ισορροπεί στην συμφόρηση. Γι’ αυτό και σε όλες τις πόλεις στην Ευρώπη, αυτό το οποίο επιδιώκεται πλέον είναι να εξυπηρετήσουμε τους μετακινούμενους και όχι να εξυπηρετήσουμε οχήματα. Άρα, το να προσπαθούμε να βρούμε ένα τρόπο να κυκλοφορούμε όλοι με τα αυτοκίνητά μας συνεχώς στην πόλη δεν γίνεται, διότι δεν χωράμε. Αυτό, το οποίο όμως μπορούμε να κάνουμε είναι να βρούμε εναλλακτικούς, απλούς τρόπους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δηλαδή να μετακινούνται περισσότεροι με τα Μέσα για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε περισσότερους ανθρώπους και μετακινούμενους και όχι περισσότερα οχήματα.
Για τον Κηφισό συγκεκριμένα, προφανώς θα υπάρχει πάντα κυκλοφορία γιατί υπάρχει ζήτηση και για όσο θέλει να πηγαίνει ο κόσμος με το αυτοκίνητό του στη δουλειά του θα υπάρχει συμφόρηση. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν άλλωστε οι ΙΧήδες ότι όταν γκρινιάζουν για τη συμφόρηση, τη συμφόρηση την προκαλούν οι ίδιοι. Από εκεί και πέρα, ο συγκεκριμένος δρόμος έχει κάποια επιμέρους ζητήματα τα οποία μπορούμε πράγματι να βελτιώσουμε. Αρχικά, βασικό είναι όταν έχουμε καμιά δεκαριά συμβάντα μέσα στη μέρα, για παράδειγμα κάποιο όχημα χάλασε, κάποιο όχημα έμεινε από μηχανή ή συνέβη κάποιο μικροατύχημα, έχει πολύ μεγάλη σημασία να γίνεται η αποκατάσταση της κυκλοφορίας πολύ γρήγορα, γιατί όσο καθυστερούμε, τόσο συσσωρεύεται η ουρά. Για αυτό το λόγο χρειάζεται να υπάρχουν επαρκή περίπολα, χρειάζεται μια ολοκληρωμένη μελέτη. Χρειάζονται αρκετοί γερανοί και επιπλέον περίπολα, έτσι ώστε όταν υπάρχει συμβάν, όσο πιο γρήγορα το βγάλουμε από το δρόμο, τόσο πιο γρήγορα να επανέλθει η κυκλοφορία και να είναι μικρότερη η ουρά.
Μπορούμε να πάρουμε το απλό παράδειγμα της σύγκρισης με την Αττική Οδό. Και στην Αττική Οδό έχει 10, 30, 40, συμβάντα μέσα σε μια μέρα, εκεί όμως, επειδή υπάρχουν περίπολα διασκορπισμένα σε αρκετά σημεία, η αποκατάσταση της οδού γίνεται πολύ γρήγορα, βγάζουν τα οχήματα έξω από το δρόμο πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα οι ουρές να είναι μικρές. Η Αττική Οδός και ο Κηφισός έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά και παρόμοια κυκλοφορία, θα έπρεπε να είχαν και παρόμοια περίπολα και σχέδια διαχείρισης των συμβάντων. Με αυτό θα πετυχαίναμε όταν έχει συμβάντα, και υπάρχουν αρκετά συχνά μικρά ή μεσαία συμβάντα καμιά φορά και ατύχημα, να γίνεται γρήγορα η αποκατάσταση της κυκλοφορίας. Αυτό είναι το ένα το οποίο μπορούμε να κάνουμε, να ανακουφίσουμε και ειδικά εκτός αιχμής, όπου εκτός αιχμής πράγματι υπάρχει κυκλοφορία και θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε την κατάσταση.
Υπάρχει όμως και το γνωστό ζήτημα που συζητιέται το τελευταίο διάστημα σχετικά με τη Βασιλίσσης Όλγας. Πρέπει να ανοίξει η Βασιλίσσης Όλγας την άνοιξη, δημιούργησε προβλήματα στο κυκλοφοριακό ή όχι το ότι έκλεισε για τα αυτοκίνητα;
Η Βασιλίσσης Όλγας άνοιξε για τους πεζούς, δεν έκλεισε για τα αυτοκίνητα. Το θέμα είναι τι πόλη θέλουμε να έχουμε, αν θέλουμε να έχουμε μια πόλη που εξυπηρετεί τα οχήματα, πρέπει να ανοίξουμε και την Βασιλίσσης Όλγας, να ανοίξουμε την Ακρόπολη και να ανοίξουμε και όλους μας τους δρόμους για τα οχήματα. Άρα αν θα ανοίξει ή όχι, πρέπει πρώτα να απαντηθεί τι πόλη θέλουμε να έχουμε, ποιους θέλουμε να εξυπηρετήσουμε, να εξυπηρετήσουμε οχήματα ή μετακινούμενους. Ειδικά η Βασιλίσσης Όλγας αποτελεί έναν άξονα, ο οποίος εάν δοθεί ξανά στην κυκλοφορία, θα γεμίσει πάλι αυτοκίνητα, που με μαθηματική ακρίβεια σε ελάχιστους μήνες θα είναι και εκεί συμφορημένα και πάλι.
Η πόλη μας είναι γεμάτη οχήματα και όποιον νέο δρόμο ανοίξουμε θα γεμίσει ξανά. Άρα δεν τίθεται θέμα ότι θα λυθεί κάτι σημαντικό. Πρόσκαιρα θα υπάρχει μια κυκλοφορία που θα εξυπηρετούνται όσοι σήμερα από το Παγκράτι, δεν μπορούν να πάνε στο Σύνταγμα ή στη Συγγρού με τα λεωφορεία ή με τους άλλους τρόπους και θέλουν να παίρνουν το αυτοκίνητό τους. Αν εμείς αφενός δεν αλλάξουμε τον τρόπο αντιμετώπισης των μετακινήσεών μας και αφετέρου η πολιτεία δεν καθορίσει πόσο πράσινο και πόσο χώρο για τους πεζούς θέλει, δεν μπορούμε να απαντήσουμε εάν πρέπει να είναι ανοιχτή η Βασιλίσσης Όλγας ή όχι.
Κλείνοντας, σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι δρόμοι αυτοί κλείνουν για την κυκλοφορία και ανοίγουν για τους πεζούς. Το μήνυμα είναι λάθος, αν τον ξαναδώσουμε στην κυκλοφορία στην Αθήνα πρέπει να δώσουμε πολλούς περισσότερους άξονες, ειδικά στο κέντρο που εξυπηρετείται από περίπου 50 λεωφορειακές γραμμές και από 7 σταθμούς μετρό, έχουμε πάρα πολύ χώρο για τα αυτοκίνητα και τα σταθμευμένα και τα κυκλοφορούντα.
Συνέντευξη στην εκπομπή Συνδέσεις στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ τον Οκτώβριο του 2023
Leave A Comment