Δεν υπάρχει περίπτωση να επιλυθεί κάποια στιγμή το πρόβλημα στον Κηφισό, όπως δεν υπήρξε πουθενά στην Ευρώπη. Η Ευρώπη είναι γεμάτη με δρόμους σαν το δικό μας τον Κηφισό. Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Παρίσι και οι Βρυξέλλες, εδώ και 20-30 χρόνια έχει μεγάλους δρόμους, οι οποίοι είναι κολλημένοι όλη την ημέρα. Είναι προφανές ότι σε όλες τις πόλεις δεν υπάρχει χώρος ώστε να κυκλοφορούν όλοι με τα οχήματα τους, κι αυτό διότι η κυκλοφορία πάντοτε ισορροπεί στο μποτιλιάρισμα.
Η λύση δεν βρίσκεται στον Κηφισό αλλά απαιτούνται εναλλακτικά μέτρα. Παραδείγματος χάριν, για να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση χρειάζεται να έχουμε 3 αντί για 4-5 λωρίδες ή σε περίπτωση συμβάντων να υπάρχουν πιο πολλοί γερανοί. Αξίζει το αναφερθεί το παράδειγμα της Αττική Οδού που έχει 40-50 γερανούς που κάνουν συνεχώς τα περίπολα τους και επιλύονται τα προβλήματα άμεσα σε περίπτωση κάποιας βλάβης. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και αν τοποθετηθούν 40-50 γερανοί, θα βελτιωθεί λίγο η κατάσταση μόνο σε περιπτώσεις όπου έχουμε συμβάντα. Η ζήτηση είναι τεράστια και θα αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο.
Η λύση είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ο μόνος τρόπος για να ισορροπήσουμε την συμφόρηση είναι να στοχεύουμε στις καλύτερες μετακινήσεις των ανθρώπων και όχι των οχημάτων και να δώσουμε κίνητρα για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σήμερα έχουμε περίπου 90 σταθμούς μετρό και χρειαζόμαστε 200. Δεν βρισκόμαστε στο μηδέν αλλά υπάρχουν πάρα πολλές περιοχές που μπορούν να εξυπηρετηθούν με το μετρό και δεν εξυπηρετούνται. Όπως τονίζουν επί δεκαετίες οι συγκοινωνιολόγοι, είναι καθαρά θέμα ψυχολογικό. Έχουμε μάθει να πηγαίνουμε από το σπίτι στο γραφείο μας με το αυτοκίνητο και να παρκάρουμε στο γραφείο το αυτοκίνητο μας. Αυτό δεν ισχύει σε καμία πόλη της Ευρώπης, διότι οι περισσότεροι μετακινούνται με λεωφορείο, μετρό και ποδήλατο.
Κλείνοντας, θα ήταν καλή λύση αν αντί για 3 λωρίδες για τα οχήματα στον Κηφισό να έχουμε 2 λωρίδες για τα οχήματα και την 3η να τη δώσουμε σε λεωφορεία και οχήματα υψηλής πλήρωσης, δηλαδή να έχει τουλάχιστον 2 ή 3 επιβάτες μέσα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να μετακινούνται πολύ περισσότεροι επιβάτες και πολύ πιο άνετα. Ένα απλό νούμερο είναι ότι έχουμε έως 1,000 επιβάτες με τα ΙΧ ανά λωρίδα. Αν βάλουμε λεωφορεία και οχήματα υψηλής πλήρωσης μπορεί να πετύχουμε και 7,000-8,000 επιβάτες ανά ώρα ανά λωρίδα.
Συνέντευξη στην Εκπομπή της Φωτεινής Πιπιλή στον ραδιοφωνικό σταθμό Talk Radio 989 τον Οκτώβριο του 2023
Leave A Comment