«Σε μια ακόμη δύσκολη ημέρα για τους οδηγούς των οχημάτων που κινούνται στο λεκανοπέδιο εξελίχθηκε η σημερινή με την κίνηση στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής να χτυπάει για μια ακόμη φορά κόκκινο». «Από το πρωί σήμερα o Κηφισός και στα δυο ρεύματα ήταν αδιάβατος, ενώ μεγάλη ήταν η κίνηση στη λεωφόρο Μεσογείων και στη λεωφόρο Κηφισίας». «Η ίδια εικόνα επικράτησε και στην Αττική οδό από τη Μεταμόρφωση μέχρι το Γέρακα». Οι τίτλοι αυτοί γράφονται καθημερινά και κυρίως τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου.
Το αδιαχώρητο που επικρατεί στους δρόμους και η πολύωρη αναμονή από τη μία διαδρομή μέχρι την άλλη.
Τα Χριστούγεννα και γενικότερα τον Δεκέμβριο, πάντα έχουμε μεγαλύτερη συμφόρηση και περισσότερη κυκλοφορία τόσο στην Αθήνα όσο και στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Το κρύο σε συνδυασμό με το γιορτινό κλίμα επιφέρει αυξημένες δραστηριότητες. Αυξάνεται η ζήτηση μετακινήσεων κάτι που προκαλεί συμφόρηση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι τόσο αυτό, όσο το ότι αν δεν κάνουμε κάτι τα επόμενα χρόνια, αυτές οι μέρες θα είναι καθημερινότητα όλο τον χρόνο.
Όσο περνάνε τα χρόνια, θα έχουμε αυξημένη ζήτηση μετακινήσεων και θα έχουμε συνθήκες με τόσα τα αυτοκίνητα στο δρόμο σαν να είναι Χριστούγεννα όλο το χρόνο. Αναμένουμε δηλαδή από όλες μας τις μετρήσεις και τις εκτιμήσεις ότι τα επόμενα χρόνια η συμφόρηση θα χειροτερέψει στην Αθήνα και αυτό διότι οι άνθρωποι αυξάνεται συνεχώς η επιθυμία μετακίνησης. Δυστυχώς, δεν χωράμε να μετακινούμαστε όλοι με τα ΙΧ, επομένως δημιουργείται συμφόρηση. Η μόνη λύση που ουσιαστικά δουλεύει σε ολόκληρη την Ευρώπη η οποία μπορεί να ανακουφίσει κάπως την κατάσταση, όχι των ΙΧήδων αλλά των μετακινούμενων, είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτησή πουθενά στον κόσμο. Η κυκλοφορία ξέρουμε ότι παντού ισορροπεί στη συμφόρηση, αλλά δεν πρόκειται να υπάρχει καλή εξυπηρέτηση με τα ΙΧ. Αντίθετα, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για μεταφορά με τα ΜΜΜ πολύ πιο γρήγορα, αρκεί βέβαια να τους δώσουν κυρίως προτεραιότητα.
Περνώντας μια πανδημία, αρκετοί ήταν αυτοί που την ονόμασαν μια ευκαιρία για να γίνουν κάποια πράγματα διαφορετικά ώστε να επαναπροσανατολίσουμε κάποιους στόχους. Ένας από τους στόχους αυτούς ήταν και οι συγκοινωνίες, τα δημόσια μέσα μεταφοράς και έγινε πολύς λόγος για το αν χάσαμε το τρένο εκείνη την περίοδο ή όχι.
Είναι σήμερα οι κυβερνητικές επιλογές σε αυτή την κατεύθυνση;
Το τρένο το χάσαμε ξεκάθαρα. Όλη η Ευρώπη στην πανδημία μείωσε τα πλάτη των οδών και έβαλε ποδηλατόδρομους ή πεζοδρόμια. Η Αθήνα προσπάθησε να μεγαλώσει το πεζοδρόμιο σε έναν δρόμο και ξεσηκώθηκε ο κόσμος, οι πολιτικοί και οι πολίτες. Είμαστε τελείως στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που πρέπει να πάμε. Κι αυτό διότι έχουμε αφήσει την Αθήνα και όλους τους δήμους της Αττικής να κυκλοφορούν τα ΙΧ και να παρκάρουν οπουδήποτε. Αυτό σημαίνει ότι προσελκύουμε συνεχώς περισσότερα ΙΧ.
Η λύση είναι να μειώσουμε δραματικά τη δυνατότητα στάθμευσης σε όλες τις κεντρικές περιοχές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα ΙΧ να προσεγγίσουν το κέντρο και αντιθέτως, οι μετακινούμενοι να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σαφώς είναι χαμένη ευκαιρία και εξακολουθούμε να είμαστε στην αντίθετη κατεύθυνση. Η συζήτηση που γίνεται με επίκεντρο τα ΙΧ είναι λάθος. Από την άλλη πλευρά, η συζήτηση πρέπει να στραφεί στο γιατί δεν έχουμε ΜΜΜ γρήγορα και ελκυστικά. Τα ΙΧ δεν πρόκειται ποτέ να εξυπηρετήσουν πλήρως, γιατί πάντα ΄θα υπάρχει συμφόρηση. Αν δώσουμε χώρο και λεωφορειολωρίδες στα ΜΜΜ, τα ίδια λεωφορεία θα μπορούν να κάνουν διπλάσιες διαδρομές.
Συνέντευξη στην τηλεοπτική εκπομπή Kontra News στον τηλεοπτικό σταθμό KontraChannel τον Δεκέμβριο του 2023
Leave A Comment